niedziela, 14 sierpnia 2011

俳句 / Хокку / Haiku - XI

Автор: City_Shaman 
Предыдущая часть здесь 

И к пиру славных мужей,
И к куче навоза в саду
Мухи летят одинаково.
* * * * *
Jeśli już minął dzień
I nie dał tematu dla haiku -
Był zmarnowany.
* * * * *
Nie próbuj zatrzymać czasu!
Chwile są piękni,
Dopóki płyną.
* * * * *
Im więcej zakłopotania dziennego,
Tym mniej jesteś dziś udręczony
Przez grzechy wczorajsze.
* * * * *
Szept jesieni słychać
Gdy wiatr goni liście:
«Nieunikniona».
* * * * *
W płomieniu świecy
Marzenie życia zobaczyła ćma.
Niedługo przetrwa mezalians.
* * * * *
Nie zachowuje pamiątek
Ani po królu, ani po psu
Kurz nieskończonych dróg.

2 komentarze:

  1. Witaj!
    Z pozdrowieniem wpadłem serdecznym!
    Sam nie potrafię tworzyć haiku, bowiem nie zgłębiałem nigdy techniki tej formy poezji.
    Może dlatego, że jestem niepoprawnym tradycjonalistą :)
    Nie wiem.
    Powiem jednak, że tekst o mezaliansie bardzo mi się podoba, jak również strofy o o królu i psie.

    Pozdrawiam raz jeszcze serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, Homo Polacus'ie!
    Jesteś prawdziwym Poetą, niezłomnym Patriotą i szlachetnym tradycjonalistą, więc nie musisz z niczego się tłumaczyć :).
    Twoja ocena jest dla mnie bardzo cenna.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń